Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, September 15, 2011

Raya datang lagi..2011

Salam semua...


    Yeayy..tahun nie dapat beraya dan pastinya lebih gembira lagi sebab raya tahun nie semua saudara mara saya balik kampung..meriah tak payah cakaplahh..sepanjang seminggu duduk kat kmpung tuh hari2 tido lewat sbb syok sngat berbual nye..hari ahad aku balik kampung,dua hari sebelum raya..balik kuantan semula hari sabtu sbb sabtu tuh ada kenduri..lepas kenduri baru semua balik ke negeri masing2..hehehe..
   Sebelum raya macam biasa persiapan kemas2 rumah,gosok baju,isi kuih dalam balang,tolong memasak n paling penting malam tuh main bunga api n mercunn..hehe..rumah tak payah cakap lahh..riuh rendah macam buat kenduri..dengan suara budak2 duk main kejar2,terjerit sana sini..dengan suara para ibu dan bapa berborak dan suara2 ahli2 remaja macam aku duk bergosip dan bersembang,...hehehe..
    Pagi raya takdelah awal sangat aku duk bersiap...lepas siap2 pakai baju,makeup kiteorang ramai2 ada sesi fotografi keluarga..lepas tuh salam2 bermaaf-maafan n dapat lah duit raya..tengahari tuh lepas zohor bermulalah sesi merayap ke rumah2 saudara mara yang lain dengan berjalan kaki dari rumah ke rumah beramai-ramai..aku jalan kejap je..pastuh naik kereta..haha..
    Raya kedua baru pergi beraya keluar dari kampung..kali nie memang kene naik kereta lahhh..kalau tak mampus..ahhhh..semputttt nantii..hahaha..banyak jugak pergi rumah orang sampai aku tak larat nak makan dahh..hehehe..lepas nie layan gambar2 je lah yerkk...